מי זו התנועה לאיכות השלטון?


אלי ציפורי חדשות 0404:

התורם "המסתורי" שמעביר לתנועת השמאל של אליעד שרגא יותר ממיליון שקל בשנה; פנייתי לתנועה לחשוף את שם התורם לא נענתה.
מי מממן את תנועת השמאל הפוליטי של הדיקטטור "הנאור" אליעד שרגא ולמה הוא מקפיד להסתיר זאת (גם אם בחסות החוק): מקבלת תרומות במיליונים מדי שנה ואחד מהם תורם יותר מ-20% ממחזור העמותה - 6.4 מיליון שקל ב-2018.
זו הסיבה שצריך להפוך את התנועה לאיכות השלטון לגוף פעיל בבחירות כדי שתדווח באופן שוטף וגלוי על התורמים שלה ותפסיק להסתיר אותם.



התנועה לאיכות הפופוליזם ואיכות והתנועה לאיכות הדיקטטורה השיפוטית, לא מגלה בדוחות הכספיים מי בדיוק מממן אותה ומסתתרת מאחורי החוק כדי להמשיך ולא להיות שקופה לציבור. התנועה, שמנוהלת בפועל על-ידי אליעד שרגא כבר יותר משלושה עשורים, הפכה לעותרת סדרתית נגד נתניהו באמצעות היועץ המשפטי שלה עו"ד תמיר נאור, שמרבה להגג על "ערכים" (בין היתר, בכמה מאמרים ב"גלובס").

התנועה מקבלת תרומות בהיקף של כ-4 מיליון בשנה ובדוח שלה לשנת 2018 (ראו צילום) לסעיף הקובע האם העמותה קיבלה בשנת הדוח תרומה מיחיד/תאגיד בסכום  מצטבר העולה על 100 אלף שקל או תרומה שנתית מיחיד/תאגיד בסכום העולה על 50 אלף שקל המהווה לפחות 20% מהמחזור הכספי של העמותה – התשובה היא כן, אבל הדוח לא חושף את התורם-תורמים.


מכיוון שמחזור ההכנסות של העמותה עמד באותה שנה על כ-6.4 מיליון שקל, המשמעות היא שקרוב ל-1.3 מיליון שקל נתרם על-ידי יחיד או תאגיד. הסעיף הזה מופיע גם ב-2017 (אעשה בדיקה מאוחר יותר על הדוחות הכספיים בעשור האחרון) והשאלה היא מי מואיל בטובו לתרום יותר ממיליון שקל לעמותה בראשות אליעד שרגא?

הפניתי את השאלה הזאת הערב לדובר התנועה איציק אלרוב ואעדכן אם אקבל בכלל תשובה. הדגשתי בשאלתי שהתנועה הרי דוגלת בשקיפות, אז בבקשה. שתוכיח זאת לציבור.
מכיוון שהתנועה חסמה אותי בדף הפייסבוק שלה אני מבקש להציף את המידע הזה ככל שניתן כדי ללחוץ על התנועה ושרגא לחשוף את מקורות המימון שלה ולהסתתר מאחורי מסך של ערפל בנוגע לפעילותה.

* עדכון: איציק אלרוב חזר אליי אחרי שעתיים וכתב לי שהוא לא ״דובר התנועה״ אלא ״יועץ התקשורת״ שלה. לא ממש מבין את ההבדל אבל ביקשתי שיעביר זאת לדובר.